Een vroege #twitspring

Ik kreeg vanmorgen zo’n leuke mail, dat ik die graag met jullie wilde delen. Natuurlijk vroeg ik eerst toestemming. De voorwaarde was wel dat het anoniem moest blijven. Dat is natuurlijk geen probleem.

Maar wat er in de mail wordt beschreven, is wel waar al mijn Twitevents om draaien. Je maakt iemand gelukkig door een kleinigheidje te geven, zonder dat je er eigenlijk wat voor terug verwacht.

En dat laatste wordt nog wel een vergeten. Ik weet het! Jij krijgt natuurlijk ook een cadeautje, weliswaar van een ander, maar soms heeft men er toch iets te hoge verwachtingen ervan. Maar vergeet dan niet, dat de ander er evengoed tijd en energie in heeft gestoken om wat voor jou te kopen.

En dan hier de hartverwarmende mail die ik kreeg.

“Cecilia,

Ik maakte gisteren al een hele vroege #twitspring mee en twitterde er over. Hier het hele verhaal:

Ik was al op de tweede verdieping van de bibliotheek aanbeland, en vandaag echter gebeurde er tijdens mijn routine iets heel bijzonders. Op de kop van een rij kasten stonden nu eens geen boeken, maar lag een klein cadeautje. Ik keek nog eens goed, maar er lag inderdaad een klein schattig in rozen papier ingepakt cadeautje.

De volgende tekst stond er op:

Zo maar een kadootje gevonden!
Om je dag wat op te fleuren
Geniet ervan!

Met een vette glimlach op mijn gezicht keek ik rond. Dat er zo maar iemand dat voor mij had gedaan. De tekst op het pakje kon niet pakkender zijn. Het raakte me dusdanig dat ik er behoorlijk emotioneel van werd en er een traan over mijn gezicht rolde. Er was zo maar iemand geweest die onbewust mij een enorme boost had gegeven met dit kleine maar o zo nodige geschenk voor mij.

Ik deed het pakje in mijn tas en ging naar beneden om mijn boeken uit te lenen via de machine. Op naar huis.

Thuis pakte ik het kleinnood uit. Er zat een klein notitieboekje en een meerkleurenpen in.

Ik kon helaas geen briefje of iets anders ontdekken waaruit de afzend(st)er(s) was af te leiden. Dat vond ik wel heel jammer, want ik had zo graag verteld wat dit kleine geschenk voor mij betekent.”

Doet me goed

foto geleverd door de schrijver.

Geef een reactie

