Mijn herfstwandeling

2014-11-06 12.26.30

Het was vanmorgen heerlijk weer om een wandeling in het bos te maken.

De honden raken altijd lichtelijk in paniek als ze mee moeten met de auto, want je weet maar nooit waar je beland natuurlijk. Voor je het weet sta je bij de kapper of bij de dierenarts 🙂

Dat ik meer met ze in de auto zit om te gaan wandelen in de bossen of duinen, dat lijkt niet tot ze door te dringen.

Gelukkig zijn ze wel altijd helemaal door het dolle heen als ze eenmaal zien waar we stoppen. Dan weten ze niet hoe snel ze die auto weer uit moeten. Eerst even heen en weer langs de auto rennen en het eerste plasje doen, want ja daar komen we voor!

Als we dan eenmaal die drukke weg zijn overgestoken, dan is het helemaal feest. Van links naar rechts en van voor naar achter wordt er gerend (helaas wel aan de riem, want het is geen losloopgebied).

Alle bomen en struikjes moeten besnuffeld worden, en het zijn mannetjes, dus het territorium moet afgebakend worden.

2014-11-06 12.39.13

En zoals je kan zien, schijnt de zon heerlijk tussen de bomen door. Dus ook ik loop met een dikke glimlach door het bos. Ik geniet van de geur, de zon, maar ook van de stilte, en natuurlijk van mijn vriendjes die het heerlijk vinden om daar te wandelen.

2014-11-06 12.38.59

Zo nu en dan probeer ik een foto te maken van ze, of van de natuur. Is wel wat lastig hoor met 2 honden aan de riem. Maar het lukt wel.

Maar dan komt het gevaar. Gaan we links of rechts op de splitsing? Wat is het gunstigst?

Of maken we er een lang rondje van?

Muts als ik ben, ik heb een richtingsgevoel als een ….. ja als wat eigenlijk. Ik heb het dus niet!!!!

Ik kies in het bos regelmatig de verkeerde kant. Zoals vandaag dus ook.

Dus in plaats van een rondje om de vijver, kwam ik helemaal geen vijver tegen en liep ik ruim een uur.

De rode lijn geeft aan waar ik denk dat ik heb gelopen, en de blauwe geeft het rondje rond de vijver aan.

bosrondjes

Je ziet het was weer een behoorlijk groot rondje geworden.

Met als gevolg dat we alle drie behoorlijk moe bij de auto aankwamen.

2014-11-06 12.35.24

Maar het was een fijne wandeling met flink wat zon nog.

2014-11-06 13.35.07

Uiteindelijk in de auto zijn we blij dat we zitten. Want eigenlijk was het best lang dat rondje lopen.

En eenmaal thuis, drinken we alle drie wat en ploffen we neer om voorlopig niet meer op te staan 🙂

Hoe is het gesteld met jullie richtingsgevoel? Zijn jullie net zo’n muts en lopen makkelijk het verkeerde pad/weg op?

One thought on “Mijn herfstwandeling

Geef een reactie

