Leestip: Thuis in Virgin River van Robyn Carr

Ik mocht voor Not Just Any Book het boek Thuis in Virgin River van Robyn Carr pre-readen en er een blog/recensie over schrijven.

Thuis in Virgin River

Het verhaal: 

Melinda Monroe wil weg uit LA, alles achter zich laten. En een nieuw leven starten in Virgin River.

De man van Mel (Mark) is overleden na een schietpartij tijdens een overval. Mede door alle verdriet en meewarrige blikken van vriendinnen en collega’s, maar ook de drukte van LA zelf, wil ze dat allemaal achter zich laten en ergens anders opnieuw beginnen.

In Virgin River is er maar 1 arts (Doc), een oude man die denkt alles zelf nog heel goed onder controle te hebben. Maar daar denkt Hope anders over en gaat op zoek naar een verpleegkundige die Doc kan bijstaan en wat werk uit handen kan nemen.

Zo komt het dat Mel in Virgin River terecht komt.

Doc vindt dat hij helemaal geen hulp nodig heeft. En blaft Mel dan ook alleen maar af, als hij ontdekt wat ze komt doen.

De omstandigheden van de blokhut waar Mel de eerste nacht moet doorbrengen is zo slecht, dat ze besluit om geen dag langer in Virgin River te blijven dan nodig is. Het liefst gaat ze dezelfde avond dat ze is aangekomen gelijk weer weg.

De volgende ochtend ontmoet ze Jack. De lokale bareigenaar. En vanaf dat moment veranderd Jack’s leven. Maar ook dat van Mel, al wil ze het zelf nog niet weten.

Er wordt een vondeling gevonden op de stoep van het huis van Doc. Mel besluit te blijven in Virgin River totdat de moeder wordt gevonden of totdat de Maatschappelijke instantie een goed huis heeft gevonden voor het kleine meisje.

En vanaf dat moment veranderd Mel van een echt stadsmeisje naar een echte dorpsmeid. De vrouwelijke dorpsbewoners zijn blij met Mel, maar ook de mannen kunnen Mel waarderen. Ook Doc begint langzaam te ontdooien.

Mijn gedachten over het boek:

Na een paar bladzijdes word ik helemaal meegetrokken in het verhaal. Ik heb het boek dan ook in 2 avonden uit.

Van alle personages krijg je een duidelijk beeld van wie ze zijn, en hoe hun situatie is. Robyn Carr schrijft luchtig maar in duidelijke taal haar verhaal. Er zijn zelfs momenten dat ik de pijn van Mel kan voelen en dan ook net zo hard mee zit te huilen. Wat weer rare blikken van mijn man oplevert.

Het verhaal loopt lekker soepel door. Alles gaat op een gepast tempo voorbij. Er wordt niet te lang bij moeilijke momenten stil gestaan. Ook al hoort dat bij het verhaal en komen er genoeg moeilijke momenten voor Mel in het verhaal voor. Maar die worden snel weer afgewisseld met luchtigheid en veel liefde!!

Het boek is onderdeel van een trilogie, en ik hoop ook dat deel 2 snel uit komt. Ben echt benieuwd hoe het verder verloopt in Virgin River.

Het boek wordt uitgegeven door Harlequin. En dat maakt ook dat je eigenlijk wel al weet wat voor feelgood boek je in handen hebt. En dat is ook zo. Aan het einde van het boek voelde ik mij ook goed. Zo als het hoort.

Ik vind het boek een echte aanrader. En ik kan niet wachten tot ik deel 2 kan lezen.

20141012_12321620141012_123118

Geef een reactie

