Shoptips voor #twitherfst

Ik ben voor jullie op zoek gegaan naar leuke shop, zodat we wat inspiratie kunnen opdoen.

De herfst betekent voor veel mensen toch dat we weer meer binnen gaan leven. Met op zijn tijd een lekkere bos- of strandwandeling.

Genieten we van de geur van de vers gevallen blaadjes, of van een mok warme chocomel op het terras onder een dekentje.

Voor mij betekent het dat de drukke weken met toeristen langzaam op zijn einde loopt en dus veel minder ga werken.  En daardoor ’s avonds vaak met een dekentje op de bank lig met een boek of een breiwerkje. Ook sta ik dan meer in de keuken. Lekker veel bakken met de appels en peren die nu zo’n beetje van de bomen komen. Of heerlijke stoofpotten maak ik in deze periode graag.

Dus ik ging op zoek naar winkeltjes die dit herfstgevoel verhogen.

Als eerste keek ik bij Babyshop@home:

Ik ben al jaren uit de de baby’s maar er staan ook hele leuke spulletjes voor de mama’s onder ons. Ook de niet-mama’s kunnen er leuk slagen.

Kijk maar eens onder het kopje stationery. Daar staan leuke kleurboeken voor volwassenen.

Zelf heb ik een tijdje terug al het kleurboek Mijn geheime tuin besteld voor de vrije avonden. Ik ben alleen nog op zoek naar een blik potloden. Die ik heb geven bijna geen kleur af 😦 Wie weet kom ik die tijdens mijn zoektocht ook nog wel tegen. Maar het is wel een fijn kleurboek om je avond rustig mee af te sluiten.

Er komen ook nog hele leuke A5 schriftjes online. Voor 2.95€ per stuk. Schriftjes en notitieboekjes kan ik nooit te veel hebben. Overal in huis liggen wel boekjes en schriftjes. Altijd handig als je even snel wat moet opschrijven.

Kijk ook eens onder het kopje versieringen. Wat staan daar leuke spullen tussen om je huis/kamer mee op te vrolijken.

Ik ben weg van de pompoms en honeycombs (helaas mijn man niet, dus die komen niet in huis hier) Maar ik vind ze geweldig.

En wat dacht je van het kopje Voor Mama?

Daar staan leuke spullen in die wel helemaal bij mij passen. Zeker de bakspullen.

Heerlijke bakmixen, en mooie etagères om je baksel op te zetten. Daar word ik echt vrolijk van.

De volgende shop die ik bekeek is Oktoberdots!

Ik kreeg een link naar de speciale herfstpagina. Wauw daar kreeg ik echt het herfstgevoel van. (schrijf ik met een buitentemperatuur van rond de 20 graden, en met de deur dus wagenwijd open)

Ik keek in ieder geval mijn ogen uit bij al dat moois. Wat een mooie kaarten en posters. Echt allemaal in herfststijl. Mijn favoriet eruit kiezen is eigenlijk best lastig. Maar ik denk dat de poster Autumn Fairytale toch wel echt het herfstgevoel uitbeeld.

autumn fairytale

autumn fairytale

Wat ik zelf ook nog erg leuk vind, zijn de boekenleggers. Ook helemaal herfstig.

Let ook even hier op:

Oktoberdots en de maand oktober, daar moet iets mee gedaan worden natuurlijk. Daarom heel de eerste week van oktober: iedere avond tussen 19.00 en 21.00 uur een superactie!

Wie weet kunnen jullie nog een leuke slag slaan in deze komende weken. Want er is ook al genoeg voor kerst te vinden zag ik.

En toen ging ik even bij Penpaljunkie langs.

Ik kijk graag even bij de shop van Jasmina. Hele leuke stationery en andere prulletjes.

Ik heb zo snel geen echte herfst spullen gezien. Maar jeetje wat een hoop verschillende tapejes vond ik. Stiekum heb ik een tape-verslaving. Ik moet altijd weer nieuwe bijkopen. Terwijl er al een flinke berg ligt. 🙂

Vind je het ook leuk om post te krijgen en te schrijven? Dan heeft Penpal-Junkie hele leuke briefpapier setjes. Zelf vind ik het schrijfblok Luftpost er leuk. De agendastickers gaan zeker op mijn verlanglijstje. Ik deel ze graag uit, maar gebruik ze zelf ook veel in mijn filofax-agenda.

Letty van Feltbee vroeg of ik ook nog even in haar nieuwe shop wilde kijken.

Dat doe ik graag. Een nieuwe shop is altijd spannend. Letty maakt hele mooie haaraccessoires van wolvilt. Ik zag laatst een compleet vilten boeket voorbij komen op twitter. Zo gaaf. Maar ook voor de bruidjes en bruidsmeisjes zijn er mooie haarsierraden te vinden. Echt even het bekijken waard.

En op naar de volgende: Cardcetera!

Omdat ik dus graag post verstuur kijk ik daar regelmatig naar de mooie kaarten. De meeste zijn echte kunstwerkjes. Bijna zonde om op te sturen. Ze staan ook mooi in een lijstje op de kast. Of in mijn kaartenhouder aan de muur.

Ik ben even gaan zoek op herfst en autumn. En daar kwamen een aantal prachtige kaarten te voorschijn. Voor al de kaart Seasons – Autumn Leaves. Dat beeld echt herfst uit. Allemaal prachtige kleuren bladeren die vers gevallen zijn. Zo jammer dat de geur er niet aan zit, maar kan het bijna ruiken 🙂

Oh en deze kaart beeld zo’n beetje iedereens favoriete stand voor de herfst uit :

Cardcetera:CC 051: Books - Shht, I am reading

Cardcetera:CC 051: Books – Shht, I am reading

In mijn tijdlijn kwam ik leuke stempels tegen van Lindi Melse.

Dus ik ben ook even in haar Etsy shop wezen zoeken op herfstartikelen. Ze heeft gewoon een hele pagina met alleen maar herfst stempels. De blaadjes en het egeltje, zo leuk. Maar ze heeft nog veel meer leuke stempels. Ga gewoon even kijken 🙂

Hebben jullie genoeg inspiratie voor nu? Weet je nog een leuke shop waar ik kan snuffelen, laat het hieronder maar weten.

herfst in het bos

